En sådan start på veckan

Igår kände jag mig effektiv och fick tvättat hela två fönster samt rutorna i balkong dörren. Bara några fönster kvar nu då...Fast det var just de två som jag tvättade som var mest smutsiga. Sedan blev det två plåtar med bröd också, nam nam, receptet hittar du här
 
Idag for jag en sväng via gymmet. Men hann inte långt hemifrån innan jag blev riktigt ledsen. Såg en död katt i diket. Visste vems katten var också så stannade, men ingen var hemma då jag knackade på. Så onödigt! Har många gånger tänkt att den katten lever farligt då den springer på vägen hela tiden, så rätt hade jag. Därför går jag alltid och hämtar in våra katter om jag ser att de är på vägen, som tur rör de sig mest på gården, skogen och i uthuset. 
 
Ikväll blev det god mat, lagade lasange på zuccini och paprika, ja köttfärs också förstås. Receptet hittar du här.
 
Nu ska jag nog gå ut en sväng och kolla in läget i trädgården. Solen skiner ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0