Några fler "bra att ha" saker

Det har nog blivit en hel del shoppande på senaste tiden. Förra helgen ordnades det "barnsaksloppis" i Laihia igen. Såklart var vi där tidigt på morgonen fastän jag egentligen skulle ha velat sova lite längre efter Umeå resan. Hade sett några bilder på vad som skulle säljas på loppisen, så det var några saker som lockade. Vi kom fram fem minuter efter att loppisen öppnade, två av sakerna var då redan sålda, men den tredje var kvar. På Ikea såg vi på matstolar, men jag konstaterade att jag inte vill ha någon "plastig" sådan, hur praktiska de än må vara. Hade istället siktet inställt på en traditionell en av trä. Det var just en sådan vi fyndade på söndagens loppis. Den ser nästan ny ut, inte några skråmor eller skavanker.
 
 
Några andra småsaker kom vi ju också hem med. 
 
 
Hela högen ovanför för ungefär en tia, inte dåligt det. 
 
Här om dagen köpte jag också en bärsele via ett Facebook loppis. Behövde bara köra fem kilometer hemifrån för att hämta hem den. Vet att vissa inte tycker om bärselar, men vad jag sist och slutligen tycker är svårt att veta före jag fått testa en "på riktigt". Det kan hända jag tycker den är det bästa jag köpt, eller så inte. Återstår att se. Lätt att sälja vidare borde den vara om den inte känns rätt. Känns också bättre att ha köpt en begagnad än helt ny. De är inte speciellt billiga i butiken har vi sett.
 
 
Nu är påsken här. Jobbar i princip varje dag, förutom imorgon då jag är ledig. Skönt med en ledig dag imorgon då det bara blev ca 2 timmars sömn på jobbet inatt. Sedan blir det morgontur lördag, söndag, måndag och tisdag. Imorgon är vi bjudna på mat till mamma och pappa. På lördag kväll blir det traditionellt påskfirande med påskbrasa här i byn. På söndag kväll är vi bjudna till min äldsta syster. En påsk med fullt program med andra ord. 
 
Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0