Britax Go Big

Här om dagen kom den sista delen till vagnen, liggdelen. Vi fick vänta ett tag på den då den inte fanns i butiken just då, men vi hade ju ingen brådska. Vi köpte alltså en Britax Go Big från Vaunula utanför Seinäjoki. Till ett bra paketpris fick vi allt det som vi behöver: Själva chassit (alltså stommen), liggdel, sittdel och babyskydd med tillbehör som Britax Baby-Safe i-Size Flex Base (del som sätts fast i bilen och som man bara klickar på babyskyddet i).  Dessutom följde det med regnskydd, myggnät samt täcke och kudde.
 
 
Jag hade först ingen aning om vilken vagn vi skulle köpa. En sak var dock säker, några små framhjul fick den inte ha. Den fick inte heller vara vit. Det är alltså mest utseendet jag har funderat på. Johnny googlade fram vilken vagn som var bäst i test, och så blev det denna. Den har inte riktigt lika stora framhjul som bakhjul, men ändå betydligt större än på de andra Britax modellerna. Testade flera andra modeller i butiken, valet föll ändå till sist på den som vi tänkt oss från första början. Även om den var den dyraste av dem alla. Den kändes dock bäst.
 
 
Så mycket mera har jag ännu inte hunnit bekanta mig med vagnen. Men jag hinner ju. Hur bra den sist och slutligen är vet man ju först då man använt den ett tag. Behändig att vika ihop är den åtminstone. Tyvärr har jag för för gammal bil och basen som babyskyddet ska sättas fast i passar inte i min bil, dock i Johnnys. Ska jag lägga in babyskyddet i min bil måste jag spänna fast det med säkerhetsbältet. Hur man gör det är en annan fråga. Nåja, jag lär väl mig till sist. 
 
Skönt att ha allting klart på barnvagnsfronten åtminstone. Nu fortsätter jakten på skötbord.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Borde finnas bas man sätter fast med bälte också...

Svar: Jasså, jag har inte hört om någon sådan. Måste ta reda på...
Caroline

2018-03-12 @ 14:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0