Bland ugglor och zebror

Nu är kläderna jag köpte igår på loppis sorterade. Som sagt var det inget större fel på de flesta, men t.ex. enfärgade bodysar börjar det finnas gott om så de åkte ner i donera/sälj påsar tillsammans med några andra plagg.
 
I storlek 62 fanns bl.a. en fin ugglepyjamas och en djur klänning. Dessutom såg de så gott som oanvända ut.
 
 
I storlek 68 var nog koftan den jag föll mest för. Johnny tyckte "Pikku Emäntä" bodyn var häftig, men jag vet nu inte riktigt...Då var nog Lilla My mera i min smak.
 
 
Tvättade överdraget till amningsdynan, fastän det nu inte var smutsigt vad jag kunde se. Tänkte att nu krymper säkert överdraget så jag inte får på det mera, men nej, det gjorde det som tur inte.
 
 
Ja nu finns det nog bodysar och byxor i storlek 62 och 68 så jag tror vi klarar oss. Men bra att ha för många än för få, vem vill tvätta varje dag. 
 
Konstaterade igår att mina loppisögon har förändrats under det är året. Förut såg jag inget annat än porslin, ibland bara kläder åt mig själv. Nu ser jag mest babykläder och tillbehör. Eller ska vi säga som så, nu söker jag egentligen efter allt det ovannämnda (plus lite till), så då kan ni förstå att det tar ännu längre tid att gå igenom ett loppis än vad det gjorde förut då jag hoppade över alla loppisbord med barnkläder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0