Inget julpynt ännu, men snart

November är här och snart får jag börja julpynta! Borde nog kanske ta och byta gardinerna som hänger i köket och vid matplatsen. Ja helst damma av dem. De har ju säkert hängt där åtminstone 1,5 år. Eller kanske ännu längre. Men vi får se hur "andan faller på". Ännu känner jag inte av någon julpyntsiver, men den kommer väl. Det är ju faktiskt inte så många veckor kvar tills jag "får" börja pynta. Ifjol kom den första stjärnan upp i fönstret 19.11. Samma datum året före det kom julgardinerna i köket upp. 
 
Har faktiskt inte sökt efter någon julinspiration på nätet ännu, men har nog gått och grubblat över hur årets adventljusstake ska se ut. Jag vill ju ha en ny variant varje år. Fråga mig inte varför, det har bara blivit så. Måste nog säkert ta och googla för mina adventljusstaksideér börjar ta slut.
 
Annars så tror jag inte jag kommer att släpa fram så mycket pynt i år, det känns så. Tar ju så länge sedan att städa undan allt. Några blomsterarrangemang ska jag nog laga, men det blir närmare jul, vill ju gärna njuta av blomsterprakten just före och kring jul och inte någon månad före. 
 
I år kommer jag att jobba under julen, men vet ännu inte vilka tider. Att jag måste jobba under årets viktigaste högtid är faktiskt något som stressar mig flera månader på förhand, det har det alltid gjort. Men det är främst tiden före, då jag inte vet hur jag ska jobba som är stressig. Sedan då jag väl jobbar en julafton är det inte lika hemskt. Så om det finns någon nackdel med mitt jobb så är det att behöva jobba högtider, men vilket jobb är perfekt? 
 
Nej nu får det vara slut talat om julen för idag. Kommer inte att börja julstäda ännu, om det ens blir någon julstädning. Nu ska jag koppla av nån timme framför tv:n. Sedan far jag nog via gymmet en sväng innan kvällsjobbet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0