Att planera en resa eller två

Så här i januari börjar jag alltid bli sugen på att resa någonstans. Som vanligt behöver det inte vara långt bort, loppis utflykten till Seinäjoki stillade begäret lite. I februari ska vi troligen på en konsert, borde bara boka biljetter först. Johnny skulle vilja fara på båtmässan i Stockholm i mars, och visst lockar det, var ju en bra mässa då vi besökte den ifjol. Att flyga till Stockholm är nästan uteslutet, blir bara dyrt. En dag i Stockholm är relativt billigt, men då är det inte fråga om någon avkopplande resa, två nätter på båten med nästan ingen sömn blir man inte så pigg av. För att inte tala om sommarresan som borde börja planeras...men har ju semester först i augusti, så kanske ingen panik ännu. 2012 besökte vi Tyskland, kanske vi gör det i år igen.
 
 
En weekendresa till London eller en annan storstad skulle också vara roligt, göra något man aldrig gjort förr. Så mycket man vill se, men ändå kommer man sig inte iväg. Det beror förstås på hur man priorieterar, sparar man till en resa eller sätter man pengar på annat. Har alltid sagt att jag någon gång i mitt liv ska besöka Egypten, Grekland, Australien och Usa. Får se om och när jag kan förverkliga dessa drömmar. 
 
Vilket är ditt drömresemål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0