Något att se framemot

Vid den här årstiden vill jag alltid resa någonstans. I år har vi kommit överens om att vi inte ska fara på någon "höstresa" fastän våra resor ändå inte brukar bli så långa. För mig får det räcka med en dagstripp till Ikea och Tammerfors med Malena och Sofia i början på November. Johnny får ju åka en dag till Stockholm nästa vecka på kurs. Nästan så jag är lite avundsjuk. Såg för skojsskull vad en flygbiljett tur och retur för mig skulle ha kostat den dagen...något på 500 euro! Tror nog jag kan fylla många andra hål med de pengarna. 
 
Bilder från fjolårets höstresa till Tammerfors.
 
 
En julresa skulle dock inte sitta helt fel. Men inte så långt bort. Jag känner dock abstinens till vårt västra grannland (visst blev det rätt nu...öster...väster...ja jag menar ju såklart Sverige). Därför tror jag vi siktar in oss på en resa till Haparanda närmare jul (skulle mer än gärna också åka till Lübeck, Tallinn och Stockholm på julmarknad, men det får bli en annan gång). Det blir inte någon lång weekend resa den här gången, en natt tror jag får räcka. Men det är ju ett tag innan vi har december här. Fast vid närmare eftertanke går ju tiden rätt fort ändå. Det är ju alltid roligt då man har något att se framemot nu då den mörka årstiden är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0