Bilfunderingar

Johnny har länge haft problem med sin bil. Den läcker bla. stora mängder olja hela tiden. Nu har han fyllt på 3 liter sedan förra helgen! Det är bara problem med den hela tiden. Tycker visserligen att den inte är så gammal, men då man tänker efter så är den ju faktiskt 10 år redan. Min bil är ju 8 år redan, men den har jag inte tänkt byta bort för ännu är det inte några fel på den (nu blir det säkert nåt fel då jag skriver så här) :)


Här ser man lite av "skrothögen" (inte bilkärran utan bilen)

Han satt och såg i några broschyrer om nya Ford modeller idag. Jag tycker ju då inte att vi har råd med att köpa en splitterny bil, men det är ju han som får betala den isåfall! :) Jag har min bil och han sin. Men då det kommer till FÄRG på bilen så har jag nog åsikter. Hoppas inte han vill ha en RÖD bil för det vill inte jag :) Men det fanns nog en blå färg som var standardfärg som skulle duga (enligt mig).

Helst skulle han kunna köpa en med lite mera kraft i, en som orkar dra en husvagn (om man nu skulle köpa/hyra en nångång). Jag har ju alltid drömt om att ha en husvagn, så man vet ju aldrig.

Men en ny bil BEHÖVER han nog. Om det då blir en nyare begagnad eller en splitterny är ingen skillnad för mej. Bara den fungerar. Börjar få nog av den här forden som alltid ska börja bråka varenda gång vi ska köra någonstans längre bort. Som i December då vi fick ta Jussis bil till Stockholm och nu då vi skulle till Tammerfors var det just och just att vi kunde ta Johnnys bil för den var inte helt i skick. Men det var nog tur vi tog hans bil förra helgen iallafall för min bil skulle inte ha startat utan motorvärmare i -25 graders kyla.

Fast jag tror nog slutligen att han köper en nyare begagnad. Får vänta och se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0