Sköna dagar i juli

Det känns som om sommaren regnade bort, men tittar man på foton från sommaren så finns det knappt några regnbilder, så nog sken solen också ☀️.

En dag var mommo på besök på Lillö, vi läste gamla tidningar.


Gott med pizza på bastuterrassen 😋.

Har varit på många gårdsloppisar. Men alla som ordnats här runtomkring har vi inte hunnit besöka. Det fick bli några utvalda. Vissa helger har det ju ordnats loppis i många olika byar på samma gång.


For via Peppe och Mattis villa.


Blev en båttur till Replot hamn.


Har avnjutit havsnära frukost i lugn och ro (de andra åt inne 😅).


Badat i Petsmo.


Bakat många blåbärspajer 😋.


Någon enstaka gång har det varit spegelblankt.


Simmat i regn (o åska ⛈️) vid Köklot simstrand.


Plockat många liter hallon bakom uthuset 👍.


Njutit av ett glas rött i paviljongen 🥂.


Besökt blomtorget 🌸.


Simmat vid Strömsö och ätit pizza (igen 😅) hos mommo. Då jag hämtade pizzorna från Dallas lyckades jag samtidigt tappa plånboken på gården vid Dallas. Som tur var upptäckte jag att plånboken var borta direkt jag steg ur bilen. Fick ringa till Dallas och de hittade den direkt på gården. Blev en tur till Gerby igen innan jag fick äta min pizza 🙈.



Frilandsgurkorna har vuxit bra, så även kantarellerna i skogen.


Johnny snickrade ihop nya skåp i kvisten på Lillö 👌.


Det var juli månad det. Det här och mycket annat gjorde vi. Vad vi gjorde resten av sommaren får du veta en annan gång 😊.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0