Midsommarhelgen 2024

Denna midsommar visste jag att jag skulle jobba, och så blev det. Jobbade varje dag torsdag-söndag, hela midsommarhelgen. Det var intensiva dagar på jobbet med både personal och klienter som var sjuka. Hann nog ändå fira midsommar mellan arbetsskiften 🌸.


På midsommaraftons kväll cyklade vi till Wilmas fammo och faffa. Cykelturen var mindre trevlig då den yngsta av oss gallskrek större delen av vägen. Allt var fel. Håret blåste i munnen, cykeln lutade och det var för tungt 🤯😵‍💫😅. Humöret blev dock bättre sedan (för oss alla 😅).



Vi blev bjudna på mat och annat gott. Sedan blev det den traditionella midsommarpromenaden. Wilma cyklade. Gick betydligt bättre att cykla nu. Så värst varmt var det inte. Så Johnny tyckte han måste ta en bild på mig nästan vinterklädd 😅.



Jag skulle ju jobba följande dag, så Wilma och jag tog faffas bil hem, Johnny fick cykla hem då han blev färdig 😊.

Efter jobbet följande dag blev det lite bråttom. Åkte hem på rekordtid, såg så Johnny fått med allt till Lillö (måste ju se det med egna ögon 😅), någon småsak hade han nog glömt. Sedan hoppade jag i bilen och susade iväg till Lillö. Hann bara börja förbereda maten så kom Ulli, Jens, Karin, mamma och William. Sen kom Gunvi och Jussi. Just före vi skulle börja äta kom Peppe och Matti med båten. 


Det blev fullt hus med andra ord. Var dock skönt att sätta sig vid stranden i tystnaden en stund. Inget emot gästerna, men hade varit väl mycket stress de senaste dagarna.


Wilma fick sällskap i vattnet då Ulli tog en simtur tillsammans med henne. 

Följande dag, söndag, blev det i princip samma program. Först jobb och sen gäster på Lillö. Det var Mia o Tomi som kom på besök. Bjöd på mat och marängtårta 😋. Det kom lite regn, men vi kunde sitta ute under parasollet.


Vi sov över ännu till måndagen. Äntligen en ledig dag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0