Oktober är här 🍁

Vi är redan i mitten av oktober, vart tar dagarna vägen? Vi har dock hunnit med både förkylning och magsjuka 🤢.

Troligen höstens sista kantareller hittade Wilma en dag då det blev en spontan skogspromenad.


En solig dag skördade vi lite morötter, gurkor och squash. Årets sista. Whiskas ville också vara med 😻. Vi ritade lite inne i paviljongen, men det blev kallt.






En kväll gjorde "Elsa" oss sällskap 🥰.


Jag har planerat både på pappas och mommo och moffas grav. Ska nog sätta lite granris runtomkring också bara jag får tid att hämta något ris.


Vardagen rullar på. Jobb, dagis, äta, sova. Ibland känns det som om vi inte gör något annat. Den här veckan har jag dock faktiskt 4 lediga dagar! Dock inte på rad, men ändå. Men det straffar sig sedan då jag bara har en ledig dag andra veckor. Wilma har höstlov från onsdag-fredag. Jag jobbar ons-to så då får hon vara med fammo och faffa. 


Är ledig fre-sö. Men som vanligt har jag helgen planerad sedan långt tillbaka, så blir det då de lediga helgerna är få. Det blir säkert en bra helg, blir mat både på Amarillo och Rosso 🤩.

Nu börjar det också bli hög tid att boka de sista hotellnätterna inför vår "julresa". I år bli det Ullared (måste dit o shoppa julklappar 🤪), Göteborg med julmarknad på Liseberg samt en och en halv dag i Stockholm. Kan knappt vänta! Vill ju helst fara redan idag. Fick dock nöja mig med en loppisrunda i Seinäjoki idag 😅

Hoppas ni har det bra där ute i höstmörkret 🍂.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0