Juthbacka 2023

Dagen var äntligen här. Juthbacka fredagen! I år hade jag betydligt bättre röst än ifjol, då fick jag knappt fram ett ljud, var så förkyld. I år kände hag nog att en förkylning var på kommande, men den hann som tur inte bryta ut.


Vi kom dit lite efter 10. Riktigt passligt enligt mig. Inte för mycket folk ännu. Det gick inte så snabbt framåt, ja alla vi 3 såg ju på lite olika saker 😅. Första matpausen bkev efter en halvtimme. Då åt vi medhavd mikropizza på stående fot (Wilma hittade en stol).




Sedan kom Wilmas fammo och faffa dit, så vi gick runt tillsammans allihopa. Lite senare blev det mat i restaurangen, där var det kö.






Det blev små pauser här och där. Skulle ha gått betydligt snabbare om jag gått själv 🙈😅. Vi hittade alla några småsaker, mest åt Wilma förstås. Åt mig själv blev det bara en blommig tröja/jacka. 




Köpte lite popcorn och gick vidare till karusellen och metet. Tyvärr fick de ingen el till karusellen, så blev mete istället. 


Gick en sväng runt veteranbilarna också. Sedan gick vi de sista raderna innan vi avslutade vår runda med kaffe och syltgris 😋. 


Detta år tog det "bara" 8 timmar att gå ett varv runt området 😅🙈. Medräknat alla pauser. Om jag inte minns fel brukar det ta ca 3 timmar att gå runt allt om jag går ensam 🙂. Får se hur vi gör nästa år. Då går Wilma i förskolan och kan alltså inte ha ledigt hela fredagen. Tror bestämt att jag får åka dit själv på förmiddagen då och de två andra kommer senare. Ja sådant har jag redan börjat tänka på 🙈. Men ni vet ju hur jag är. Planerar i god tid 😅. 

En lyckad dag blev det och bra väder fick vi 🙂.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0