Hjortron, blåbär och hallon

I år kom hjortronsäsongen igång tidigt. I mitten av juli. Flera askar har det blivit. Mera än ifjol. Några stora mängder är det inte fråga om, men bättre än inget 😀. Lyckan är ju nog ändå då man ser att det lyser orange i skogen och man hittar bär.


Lite blåbär har jag också plockat, men borde nog ännu plocka lite till. Tiden vill bara inte räcka till 🙈.


Nu tror jag dock att hjortronsäsongen är över. Rundade hela kärret senast jag var och plockade hjortron, och jag tror inte det kommer så mycket mera. På samma ställe fanns dock stora blåbär så borde nog ta mig en tur till skogs igen.


De senaste veckorna har det varit hallon jag har plockat. Wilmas fammo och faffa har plockat över 60 liter hittills i år. Några såna mängder finns inte bakom vårt uthus, men kanske 5 liter har jag fått ihop där.


Äpplen kommer det mycket av i år. I alla fall på det ena trädet. Tog med en hel plastpåse med fallfrukt här om dagen till jobbet. Skulle ändå inte ha hunnit laga något av dem hemma, så det blev äppelmos på jobbet istället 🙂👍. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0