Äpplen och kantareller

Visst är det gott med äpplen. Frågan är ändå vad man ska göra med alla som faller till marken. Vill ju så gärna ta vara på alla och inte bara låta dem ligga där och bli dåliga. Hittills har det blivit flera äppelpajer, både hemma och på jobbet. Bakade faktiskt 3 st pajer senast jag hade nattjobb 🍎.


En del äppelmos har det också blivit. Den uppgiften gav jag åt Johnny. 


Senaste helg blev det tillverkning av äppelmust, som ska bli till cider. Jag fick uppgiften att plocka äpplen från marken. Resten skötte Johnny samt Wilmas fammo och faffa. 


Kantarell säsongen är också igång. Det är så roligt då man hittar ett ställe i skogen där det lyser gult på marken. Ja och då menar jag inte att det är gula löv på marken utan kantareller förstås.



Håller tummarna för ännu fler lyckade kantarell jakter 👍.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0