Aldrig plockat så mycket kantareller

Det har verkligen varit ett kantarell år. Aldrig tidigare har jag varit med om att hitta kantareller överallt i skogen, också på ställen där det tidigare inte funnits kantareller. En sen kväll gick jag till skogs och kom därifrån med nästan 1,5kg kantareller! I alla fall ett rekord för mig 😀. 


Gick den vanliga rundan, men vek av lite till sidan. Då såg jag att det var alldeles gult överallt, ännu mera kantareller! Det är som att gå på skattjakt.


Vad skulle jag nu göra med så där mycket kantareller? Ringde förstås mamma och frågade om hon ville ha dem. Hon skulle tala med Ulli om de kunde hämta dem. En liten stund senare, då det redan börjat skymma stod de på gården 🙂. Roligt att kunna glädja någon annan och jag slapp rensa 😃.



Nu vill jag bara hitta mer och mer 🙂.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0