November på Lillö

Månaderna går snabbt. Nu är det redan mitten av november. Det var ju just sommar. Bra att tiden går snabbt då det är så grått ute. Då är sommaren snart här igen. Det är färdigt sovit på Lillö för i år. Golvet är dammsugat att tvättat. Men det är säkert redan smutsigt igen 🙈.



Den fina pelargonen tog jag hem i helgen, den skulle nog snart ha fått för kallt. Men den trivdes nog bättre där i kylan än där hemma.


Det tar ännu en tid tills isen har lagt sig och man vågar sig ut på den. Just nu är det ett mellanläge. Inget båtväder och inget isväder. Jag får hålla mig på land.


Johnny har ännu ett projekt på gång. Någon form av tak framför ytterdörren så det inte regnar in mellan dörren. Så fastän vi inte sover över mera denna höst så blir det nog ett besök dit varje vecka.

Nu får det gärna bli vinter så kanske jag skulle komma mig ut på isen och fiska lite denna vinter 🐟🤪.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0