Födelsedagshelg och coronapositiv

Jag hade sett framemot den lediga helgen länge. Efter att ha jobbat 4 hela helger i rad och den senaste veckan dessutom jobbat mera intensivt och med mindre personalstyrka så kändes det skönt att äntligen få lite ledigt. Den senaste veckan har jag tagit ett coronatest varje dag, eftersom jag blivit exponerad. Varje dag har det bara dykt upp ett streck. Så jag blev faktiskt lite överraskad, dock inte förvånad, då det på fredagsförmiddagen, efter att jag kommit hem från nattjobb, dök upp ett svagt andra streck. Trodde först inte på det, så tog ett till, med samma resultat. Då var det bara att boka tid till ett officiellt test då.


Svaret på det officiella testet skulle jag få om 1-2 dygn. Några symptom hade jag inte. Så skulle jag inte ha blivit exponerad så skulle jag ju heller inte ha tagit något test. 

Det blev ingen kalas helg som tidigare planerat, istället blev det en helg på Lillö. En riktigt bra helg ändå.


Vi satte ut roddbåten och rodde iväg en kort bit. Längre skulle vi ha kommit om vi hade haft motorn 😅.

Vi plockade lite häggblommor. Wilma tyckte också att de doftade gott.


Där båten legat upp och ner hittade vi några maskar. Va bra! Nu kunde vi gå och meta. 


Vi gick till fladan och testade fiskelyckan. Men antingen sov fiskarna eller så var de inte hungriga. Inte ens ett napp. Inte ens makaronerna ville de ha 😀.


Åt födelsedagstårta en dag för tidigt, bara för att tårtan redan hade tinat upp. Gott var det!


Jag kom på att jag ville såga lite ved, så då hjälptes vi åt. Jag sågade, Johnny klöv veden och Wilma staplade upp den. På söndagen hade vi sågat klart 🙂.


Jag väntade och väntade på det officiella testsvaret. Fick till sist gå in på Kanta och läsa, jo som jag trodde, även det visade POSITIVT. Jag hade corona. Textmeddelandet kom dock först på måndag morgon, 20 timmar senare. Tur att jag gick in på nätet och läste, för tänk om det hade visat negativt. Då skulle jag ju ha behövt vara på jobbet klockan 7 på måndag morgon. 

Och några direkta symptom har jag ännu inte fått efter 7 dagar. Har inte haft mera snuva eller ont i kroppen än vad jag normalt brukar ha. Snyter mig gör jag hela tiden annars också. Inget slem i halsen eller sjuk hals, inget. Så coronan är nog lömsk. Här skulle jag ha gått omkring helt ovetandes om att jag har corona, om jag inte skulle ha testat mig bara ifall om. 

Det blev alltså en lite annorlunda men bra födelsedagshelg ändå 🌺.



Kommentarer
Postat av: finamaria.webblogg.se

Krya på er 🥰

2022-06-03 @ 08:27:26
URL: http://finamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0