Vårväder och årets första orm

Förra söndagen samt i måndags passade vi på att njuta av finvädret på Lillö. Hackade mera is på gården och hjälpte våren lite grann. Mitt i allt kom det krälandes en stor ORM där jag just hackat is. Stod där inne och såg ut genom fönstret och hann fundera vad det var för slang som ligger där på marken, innan det gick upp ett ljus, det måste ju vara en orm! Usch då. Har aldrig sett någon sådär tidigt på våren.


Mitt på gården vill vi verkligen inte ha ormar. Vi har inte sett några sedan vi satte ut "ormskrämmarna", men nu just för tillfället är det inga batterier i dem.


Vi busade och sprang runt på isen vid stranden. Wilma tyckte det var roligt då man kunde springa runt "stor stenen" vilket man inte kan göra sommartid.



På måndagen var Wilma och jag där hela dagen lång. 18 grader kom vi upp i inomhus. Började nästan kännas som sommar.


Denna helg ser det inte ut att bli något passligt "skäriväder", hård vind har utlovats. Måste nog fara där via och plocka bort snöskottan och andra lösa föremål så de inte flyger iväg. Annars går nog också denna helg i jobbets tecken. 

Hoppas ni som läser detta får en bra helg! ☀️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0