Mamma med till Lillö och lite gårdsloppis

Det närmar sig semester med stormsteg. Midsommardagen är sista arbetsdagen 🙂. Förra helgen fick Wilmas mommo äntligen komma med till Lillö igen. Har varit jobb och corona här emellan så har inte blivit av på länge.


Förstås skulle det spelas afrikas stjärna 🙂. Det blåste hårt ute och rakt upp men vi kunde ändå dricka kaffe ute i solen ☀️.


Jag vispade snabbt ihop en äppelpaj, och den blev helt okej. Som tur hade vi "sprutt grädde" med 🙂.

Mamma och jag städade bort lite gamla kläder och annat skräp. Wilma fick se på utsikten från storstenen för första gången. Hoppas nu bara att hon inte börjar klättra upp dit själv 🙈.


På söndagen kom jag på att jag ville fara på gårdsloppis till Vikinga. Så då åkte vi iväg alla tre. Några småsaker hittade vi. Inga större fynd. Men det är alltid så fint att vandra runt där bland husen. Nu doftade det så gott av alla blommor överallt också 🌼. 4 km gick vi av och an där mellan husen. Men speciellt många bilder hann jag inte ta.


Hade med matsäck och så köpte vi färska syltgrisar och så åt vi i bilen 🙂.


Som avslutning på rundan ville Wilma gunga lite. Sedan bar det av till Lillö igen. Johnny började förbereda inför tapetsering i "kamarin". 



Jag dammsög lite allt eftersom Johnny skräpade ner 😅. Var också bra att få bort många års skräp mellan golvbrädorna. Var viss skillnad att dammsuga med en vanlig dammsugare jämfört med den akkudrivna som vi annars har.


Salladen har börjat gro och blommorna jag planterade har tagit sig bra. Jag och Wilma stannade kvar över natten till måndagen medan Johnny åkte hem. På måndagen hann vi inte mycket annat än att städa och packa ihop då jag skulle på jobb kl.12 🙂.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0