Tre fina dagar på Lillö

Förra veckan hann vi med en hel del. Var på Lillö onsdag till fredag. Hämtade mamma, och njöt av fint väder på Lillö.


Till kvällsmål blev det plättar, mums 😋.


Wilma hjälpte Johnny att måla bänken på uteplatsen. Johnny fortsatte också att måla gungan och gungställningen. Det behövdes verkligen. Skönt att få det gjort.


Salladen har växt bra. Synd då vi snart har ätit upp allt. Därför sådde jag lite mera, får hoppas det gror lika fort. Nu har också vallmo som jag sådde nedanför storstenen börjat blomma 🌸.


Lite simning blev det också. Eller lek med vatten sprutaren 😀. Båten blev tvättad och stenarna likaså 😅.


Badkaret behöver man inte bada i, passar bra som hav åt båtarna 🙂. Tyvärr sjönk båda innan leken var slut 😅.


Jag städade på tuppen och satte dit en annan matta samt dammade ur en gryta som fanns i bastukammaren. I grytan satte jag wc-pappersrullarna. Tycker det blev riktigt bra 🙂. Ännu ska dock väggarna målas och gardinstång och gardin sättas upp. Kanske det kommer upp något annat fint på väggarna också.



En promenad/cykeltur till fladan med Wilmas fammo och faffa blev det också. Fammo fick dock leda cykeln tillbaka och jag fick bära en sur dam halva vägen tillbaka 🙈🥴.


Oväntat goda korvbiff hamburgare åt vi en kväll, mums. Det äter vi nog igen 😋.


Tre gånger har jag gått till hjortronskogs hittills i år. Hittade faktiskt bär denna gång 👍. Roligt var det. Fast det brakade nog till i skogen, kanske en älg eller något annat djur 🤔.



En båttur kom vi oss ut på, men det blåste för mycket så blev bara en kort sväng.


Det blev tre fina dagar på Lillö ☀️.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0