Förkylning, kantareller och loppisrace

September är här! Det står fortfarande 1 augusti i min kalender i köket. Jag hänger tydligen inte med 😄. Den senaste veckan gick i förkylningens tecken, även fast vi hann göra lite andra saker också. Wilma var hemma från dagis hela förra veckan. En kväll gick jag till skogs och hittade både blåbär och kantareller 🫐.



På tisdagen blev jag också förkyld. Blev att fara på coronatest på onsdagen. Konstigt nog försvann snuvan plötsligt och halsontet var borta lika snabbt som det kom. Bra så. Fick dock olidligt vänta på testresultatet. Skulle jag kunna fara på nattjobb på fredagen. På fredag förmiddag, då jag kollat Kanta redan två gånger och knappt kunde slita mig från telefonen så bestämde jag mig för att vi skulle fara till Lillö och tänka på något annat.


Som tur kom testsvaret lite efter 12, det var negativt. Jag kunde pusta ut. Vi tillbringade hela dagen på Lillö. Lagade mat två gånger, modellerade, ritade, läste, fiskade och njöt av höstluften.




Hann bara hem och svänga och sedan blev det nattjobb, två nätter jobbade jag. Det blev loppis för hela slanten både lördag och söndag. På lördagen var vi på Loppisrace till Sundom och på söndagen till Forskärr. Båda dagarna hittade vi en del att köpa. Mest åt Wilma förstås, men Johnny fyndade nytt takmaterial till den nya "tuppen" också. 


En del av de loppisfyndade kläderna hamnade på bild. Köpte också en radio med både cd och kassett. Längesedan man kunnat lyssna på gamla kassetter 🙂. 

Imorgon är det äntligen dagisdag för Wilma, efter 2 veckor hemma. Jag jobbar kväll imorgon, sedan följer två morgonturer. 

Hoppas ni har fått en bra början på årets första höstmånad 🍁🍂.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0