En regnig helg och några träd mindre

På fredagen slutade jag jobbet först kl.16. Brukar annars sluta kl.15 då jag börjat kl.7, men just den här dagen skulle en till timme arbetas in. Då klockan var slagen tyngde jag gasen i botten (nästan) och for hem och packa. Det var ju dags för ett Lillö veckoslut 🤩.

Var smart att äta före vi for, annars skulle vi ha varit vrålhungriga innan vi fått någon mat. Väl framme var det bara att börja elda för att kunna klä av sig ytterkläderna inne.


Det blev fredagsmys med chips och Draken på tv. Fungerade bra att ta med tv kortet hemifrån 👍. Varför har vi inte testat det tidigare i sommar?



På lördagen kom Gunvi och Jussi dit för att hjälpa till med trädfällning. Hämtade dit mamma och pappa också. Det var uppehållsväder större delen av dagen, så vi hade en riktigt trevlig dag.



Johnny och Jussi tog ner några träd. Något stod i vägen för "tupp bygget". Det andra togs ner mest för säkerhetsskull. Nu ska det grävas bort lite stenar så det går att fixa en grund till tuppen. Där bredvid den stora stenen ska den byggas.




Wilma och mommo lekte med barbiedockor också. Behöver nog skaffa lite mera (nyare och helare) kläder till barbiedockorna. 


Lite senare förde jag hem mamma och pappa. Då jag kom tillbaka till Lillö var det korvgrillning pågång. Tur var det för jag var hungrig 🙂. 

Söndagen blev regnig. Jag trotsade regnet och gick till fladan och kastade. Helt för mig själv. Skönt med lite tystnad mellan varven 🙈. En abborre fick jag upp.


Sedan ville Wilma cykla, så det blev några varv ut till korsningen. Blåbär hittade vi också.


Johnny borrade hål i en sten som är nära huset. Den ska klyvas itu så det är lättare att gå runt husknuten för att vrida på gasen.


På eftermiddagen kom Gunvi och Jussi dit och hjälpte till med mera trädfällning. Wilma och jag såg också på men sen ville Wilma gå in. Tur var det för då började det ösregna. 


 
På kvällen åkte de andra hem medan jag åkte direkt till jobbet för att jobba natt. Arbetet med tuppen fortsätter en ny dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0