Blåbärsskogs

Blåbären börjar mogna i skogen. Förra veckan var jag till skogs och kollade läget. Visst fanns det bär att plocka. Fanns dock sjuttioelva myggor också. Plockade en liten ask med bär. Det får bli mera nästa gång. Vet bara inte när jag tar mig tid att gå till skogs igen. Vill mest vara på Lillö nu medan det ännu är sommar ☀️. Kan förstås ta mig en tur till skogs på Lillö, men där brukar jag oftast hitta nån älg. Fast det gör jag i och för sig ofta hemma också 🙂🙈.


Några hallon har jag också plockat bakom uthuset, men det var inga mängder. Vissa har torkat bort, andra var inte färdiga ännu. Wilma åt upp alla hallon så får hoppas det kommer mera att plocka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0