En snökoja

Dagen började med spyhuvudvärk för min del, så det blev ingen träff med Wilmas kompis idag. Istället gick vi ut och fortsatte bygga på snökojan. Frisk luft (och burana) gjorde susen. Vi har ännu inte inrett kojan, men en ugn byggde vi.


Vilket snöoväder vi hade igår. Vi var körandes runt Tervajoki så Wilma skulle sova, fick nog köra mitt på vägen och väja för drivor lite här och där. Johnnys pappa var här och plogade vägen och gården både igår och idag men ändå har jag fått skotta delar av gården flera varv. Roligt att skotta snö (så länge min rygg håller).

Det blir nästan ledig helg för mig, ska till natten på söndag. Jag borde få sova, är trött efter dubbelnatt och en dålig natt efter det. Får hoppas Wilma sover länge imorgon, men jag tvivlar. Bra dock att hon börjat gå o sova 21 tiden varje dag 🙂👍. 

Nu blir det Talang och Farmen på tv. Önskar er alla en fin helg ☀️.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0