Mitt i februari

Plötsligt har halva februari försvunnit. Bara bra det, då går vi mot varmare tider ☀️. 



Nu har man nästan vant sig vid att det står -20 på termometern nästan varje morgon. Vill dock inte se elräkningen efter den här månaden 🙈. Nåja vi har eldat brasa varje dag, men det värmer ju inte upp hela huset och föjset. 


Fint väder och solen har varit framme mest hela tiden. På min lediga dag förra veckan for jag och Wilma till Edvinstigens lekpark. Det var en kall morgon, -18 då vi for hemifrån. Vi hann leka en stund innan hon fick sällskap av några andra barn. En timme höll vi ut i kylan. Jag hade kallt mest överallt, medan Wilma endast hade kalla händer då hon bara ville ha vantarna på (här gillas oftast inte handskar).


I helgen var vi mest hemma. Jag har jobbat dubbelnatt, så där emellan har jag mest tagit det lugnt och sett på ×- antal avsnitt av Alaskan Bush People. Idag har jag varit ledig. Blev en vagnpromenad med Wilma, många veckor sedan sist. Hon somnade dock inte. Men det var ju fint väder åtminstone. Jag tänkte nästan somna på soffan efteråt, men Wilma drog filten av mig och sa det var morgon 🙂.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0