Den stora julvandringen 2021

I år for jag ensam med ljus till gravarna. Lite ensamt kändes det nog, det brukar ju vara pappa och jag som åker runt. Så blev det ju inte i år 😔. Istället fick jag åka med ett ljus till hans grav 😪❤. Började dock med att fara till gamla sidan av gravgården i Gamla Vasa.





Det var mörkt då jag kom till gravgården lite över åtta på morgonen, direkt efter nattjobbet 23.12.

Fortsatte sedan till stan och till pappas grav mfl.


Till sist blev det ett besök till Malax. 


Senare på kvällen åkte jag och Wilma med ett ljus till Kvevlax gravgård. Nya sidan av Gamla Vasa gravgård sparade vi till julafton. Ändå tog rundan nästan 3 timmar. Mest pga att tändaren krånglade och jag fick stå säkert 15 minuter på flera ställen och försöka få på ETT ljus 🙈. 

En stämningsfull runda var det, fastän stressnivån nog var ganska hög efter allt krånglande med tändaren 🕯.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0