Augusti är här

Dagis har börjat igen. Ganska skönt egentligen. Wilma har nog saknat sina dagiskompisar. Jag har jobbat ganska intensivt de senaste veckorna. Har bara enstaka lediga dagar fram till Juthbacka helgen. Ja som inte blir av nu då 😔. Årets höjdpunkt som är inhiberad för andra året i rad. Men vad kan man. Dumma corona 😷. 


Vi har plockat en hel del vinbär. Lite blåbär och hallon också.


Måste förstås åka till Lillö så fort ledig tid finns 🙂.


Det är gott med glass också 😋.


Lite tid här hemma har vi också hunnit med mellan alla arbetsskift och dagisdagar.




Solrosorna som Wilma sådde i en kopp på dagis och gav åt mig till morsdag har vuxit bra. Nu blommar de så fint 😍. I år kommer det massor av äpplen, får se vad vi ska göra med dem alla.


I onsdags, på min enda lediga dag den här veckan, var det fullt upp. Vi började med att fara till tandläkaren på 3-års koll med Wilma. Väntade i 30 min, PÅ FEL STÄLLE!! Hur skulle jag kunna veta att personen hon skulle till har sitt rum på andra våningen. Stod varken i påminnelse meddelandet jag fick dagen före eller på någon skylt där nere (vad jag såg). Fick till sist fråga i infon, sen kom vi rätt. Besöket tog 10 minuter och hon såg bara snabbt i munnen och gav lite info. Sen spurtade vi iväg till Lillö, Johnny kom också. Lite senare dök sotaren upp. Allt såg bra ut, bara att elda vidare 👍. 

På kvällen var vi på höstens första familjesim. Som tur fick Wilma fortsätta simma fastän hon kommit upp till åldersgränsen på 3 år.


Ikväll har vi njutit av det fina vädret. Först åt vi pizza ute, sen blev det baddags för Wilma 🙂.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0