En varm vårhelg

Vi har en ledig helg bakom oss. Riktigt varmt har vi haft, 15-16 grader som mest fast med frost på nätterna. De första blommorna har tittat upp i blombänken, nu känner man verkligen att våren är här.




På lördagen blev det först en runda i några butiker. Jag vek in via Fyndis medan Wilma och Johnny åkte vidare till lekparken där nära. Jag hittade inte mycket på loppis, så gick vidare till lekparken. 




Sedan hamnade vi mitt i allt på Ulli och Oves villa i Lövsund. Där hade de en massa på gång, grävningsarbete och ny terrass. Det blir nog säkert bra. Tack för kaffet och potatismosen 😎.



Senare på kvällen blev det pizzakalas på Målarbackan. Tommy hade fixat med mete och "sätta svansen på grisen" också.


Idag blev det också en riktigt bra dag. Vi åkte till Lillö på förmiddagen. Där bar vi ut utemöblerna samt grillen. Sedan grillade vi mat och åt utomhus.



Det blev lite trädgårdsarbete också. Isen hade ställt till det och flyttat på stolparna som ska vara runt stenbryggan vid stranden. Vi flyttade tillbaka dem på sina rätta platser, sen räfsade jag bort vass och annat skräp.




Som vanligt skulle jag ha kunnat stanna kvar på Lillö. Snart kan vi nog börja sova över där, men ännu är det lite väl kallt på nätterna.

Då vi kom hem fortsatte vi att vara utomhus. Johnny bytte däck på båda bilarna och tvättade dem. Ännu lite senare satte jag mig ner på terrassen och njöt av fågelsången och kvällens sista solstrålar ☀️.


Nu har vi laddat batterierna inför en ny vecka 😎.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0