Loppisfynd - ännu ett hus

Hur många gånger per dag kollar jag loppissidorna på Facebook? Ja, jag vet inte riktigt svaret på den frågan, ganska så många gånger är nog svaret. Min loppisabstinens gör sig påmind. Jag har såklart shoppat lite kläder åt Wilma via fb loppis de senaste veckorna. Inga mängder, utan bara några plagg. Hämtade också ett till Pippi hus här om dagen. Det var i bättre skick än det förra, och så kom det figurer och möbler med. Ska nog säkert sälja det andra senare. Siktar på att ge Pippi huset åt Wilma då hon fyller, om jag kan vänta så länge ☺. 
 
Jag har förstås inte missat att Fyndis öppnat sina dörrar igen. Nu har de vanliga öppethållningstider, då de andra loppisarna håller stängt ännu. Förra helgen åkte jag dit och tänkte före jag gick in att där nog kommer att vara många tomma bord, men icke. Alla bord var så gott som fulla med saker. Så många besökare var det dock inte där, bara jag och en handfull andra. Hittade såklart några saker åt Wilma. Bl.a. ett Sylvanian Families hus, modell lite mindre, en mössa, en onepiece och ett spel/pussel. 
 
 
Huset var inte i perfekt skick, men vad gör nu det att en fönsterlucka saknas och det finns några skråmor här och där. Med kom också några möbler, en igelkott och en kanin. Kaninen kom dock inte med på bild ser jag ☺.
 
Har ju faktiskt ännu ett Sylvanian hus som jag köpte i höstas på loppis, ett modell större. Det får Wilma ännu vänta på, hon vet ju inte om att det finns. Till det ska det dessutom köpas figurer och möbler, men jag har ingen brådska. Väntar förstås på att jag ska fynda figurer och möbler billigare på loppis före jag går och köper till butiken.
 
 
Huset tog vi sedan med till Lillö. Bra med lite underhållning där också ☺. Onödigt att dra alla leksaker fram och tillbaka och det är ju nog roligare att leka med något som man inte leker med varje dag här hemma också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0