Semester - men det blev inte som vi tänkt oss

Så har jag semester igen. 18 dagar ledigt. Välbehövligt. Det blir dock inte som vi tänkt oss semestern skulle vara. En resa till Stockholm var bokad, vi skulle fara idag. Men avbokade den i början på veckan. Tänkte åka till Haparanda istället. Bokade och betalade hotell och allt. Igår fick jag avboka även det. SUCK! Allt på grund av Coronavirusets spridning i samhället. Regeringen avråder dessutom från att man ska resa någonstans just nu, så därför blev det som det blev. Jag som sett framemot resan flera månader är inte glad just nu. Men vad gör man, kan ju inte annat just nu. Blir nog att mest hålla sig hemmavid denna semester.
 
 
Det positiva i det hela är att vi får pengarna tillbaka både från hotell och båt så får ju spara pengarna till en ny resa. Men jag hade varit i behov av en resa just NU. Det går några månader och så vill jag komma iväg på någon liten resa, ja ni känner mig. Får se nu hur länge vi får skjuta upp resan. Det börjar kännas länge sedan sommaren då vi senast var till Sverige. 
 
 
Johnny har också tagit semester några dagar, så idag tog vi oss en vagnpromenad allihopa. Före promenaden var vi och handlade med resten av Vasa, men det hade tydligen varit ännu mera folk igår kväll då kön hade gått fram till brödhyllorna i butiken, oj oj.
 
Solen tittade fram en stund på förmiddagen, men sedan blev det mulet och då vi kom upp på gården med vagnen började det snöa riktigt ordentligt. Videkissorna har också "vaknat till liv". Två svanar såg vi också, men de var så långt borta så de fastnade inte riktigt på bild. Är det vår eller vinter kan man fundera. Hoppas våren och sommaren kommer tidigt i år, även om det inte ser så ut då man tittar ut genom fönstret.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lmn

Handla ni wc-papper😜

Svar: Såklart 😛. Men klarar int oss så länge på de vi köpt 😜.
Caroline

2020-03-13 @ 21:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0