En julihelg på Lillö

Förra helgen blev det Lillö hela helgen. Jag och Wilma åkte dit redan på fredag förmiddag medan Johnny stannade hemma och byggde på lekstugan. Det var mulet och regnet låg i luften, men annars höll det upp på dagen och vi kunde vara ute och leka också fastän vi mestadels var inne. Till kvällen kom Johnny dit, och regnet lika så. Jag gick och sökte hjortron (nära vägen den här gången), men hittade bara 5 stycken. På kvällen blev det bastu och jag tog mig ett dopp.
 
 
På lördagen var det uppehållsväder hela dagen, till skillnad från här hemma där det tydligen kom regnskurar. Det var dock ganska blåsigt så det var inget strandväder på dagen. Jag tog mig en skogstur och sökte kantareller, hittade inga. En liten burk med blåbär blev dagens skörd. 
 
 
Mot kvällen åkte vi till Replot och Hamnboden på hamburgare. De var goda! Sedan gick vi en sväng och såg på alla båtar som låg förtöjda. Efter maten blev det glass från Sale, smaskens.
 
 
På söndagen var det varmare väder. Det blev lek i sanden och en båttur på förmiddagen.
 
 
På eftermiddagen tog jag fram Wilmas pool och fyllde den med några hinkar vatten. Vi hade inte så mycket tid på oss att fylla hela poolen, så hon fick nöja sig med att plaska på ena sidan då poolen lutade åt ett håll. 
 
 
Lite senare var det dags att packa sakerna och åka hem igen. Jag åkte dock inte hem utan direkt till nattjobb. Det blev en bra helg fastän väderprognoserna inte hade gett några större hopp om bra väder. Det blev ju bättre väder än väntat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0