Tomten har flyttat in

Här om natten till den första december flyttade en tomte in i vardagsrummet. Paket hade han hängt upp på väggen också. Spännande!


Förutom dessa två kalendrar har Wilma två till, så det är fullt upp med lucköppning på morgnarna. 

Tyvärr har Wilma blivit förkyld, igen. En månad hann hon vara frisk denna gång. Idag är hon lite piggare, men man får nog sitta med pappret i högsta hugg. Som tur sov hon bättre i natt, ja jag hörde i alla fall inget för jag sov som en stock så trött som jag var efter förra natten då hon sov dåligt.



I påsarna har jag satt olika småsaker, det mesta köpt på loppis. Fyndade en hel påse med duplo för 15€ och därifrån har jag plockat ut djur, blommor och nån bil. I nån påse finns kökstillbehör och leksaksmat. I några finns chokladpengar och nån liten tomte. Där finns också nån Sylvanian Families figur. I nummer 24 finns en Mimmi tröja.

En stund ute blev det idag på förmiddagen. Fint väder och hela -6 grader. Nu är frågan den om det blir vagnen eller bilen till eftermiddagsvilan. Jag tycker ju det skulle vara trevligt med en uppfriskande promenad, men kan hända Wilma inte tycker samma sak 🙂. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0