Sensommardagar

Dagarna bara rusar iväg. Jag är inne på min tredje semestervecka. Den senaste veckan har vi mest sysslat med dagisinskolning på förmiddagarna. Men en hel del annat har vi också hunnit med.

En kväll cyklade vi till fammo och faffa. Wilma lekte i sandlådan med Julia kissen.



En annan kväll bjöd vi fammo och faffa samt Johnnys bror på raclette. Det hör sommaren till, men först nu hittade vi en ledig och passlig kväll. Perfekt väder hade vi också.


Förra söndagen var vi på gårdsloppis till Vikinga. Hittade lite småsaker. Sedan hamnade vi mitt i allt i Jakobstad där vi köpte en cykel åt Wilma.


Mommo och moffa har vi också hälsat på. Vi lekte i lekstugan samt åt god mat.


Sedan skulle Wilma sova, så vi hamnade på Lillö. Wilma sov vidare i bilen så jag hann sitta i solen och njuta av en kopp kaffe. Hade inte med någon mat, men vi hittade spagetti och tonfisk i skåpet, så det blev dagens middag.


Vi har också haft besök av Wilmas kompisar två kvällar i rad. Så brist på sysselsättning har vi inte haft. Full fart från morgon till kväll. Biblioteket var vi till igår, första gången för Wilma. Lånade hem en hel hög med böcker, förstås några Greta Gris som är en favorit just nu. Besök till olika lekparker är också roligt. Puppe får också gunga ☺


Nu är det fredag igen och villaavslutningshelg. Hoppas det fina vädret håller i sig ☀.

Önskar er alla en fin helg! 🎆




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0