Trädgårdsfunderingar och Valborg

Maj månad är snart här. Tänk, bara två månader kvar tills vi har en 2-åring här i huset. Vart tar tiden vägen? 
 
Det börjar grönska allt mer ute. Har konstaterat att jag inte hinner räfsa hela gräsmattan i vår, men vad gör nu det, finns ju viktigare saker att göra ☺. Snart borde vi så i odlingslådorna, får se vad det blir i år. Åtminstone sallad och squash. Får se om vi ska köpa några tomat och grukplantor i år. Konstaterade ju i höstas att det lilla plastväxthuset vi haft i några år, nog har gjort sitt. Det tar ju ännu något år innan det riktiga växthuset är färdigt. Kom ju lite annat emellan och några andra projekt också. Sanden till sandlådan är köpt, en färdig stomme till sandlådan finns i uthuset, så borde bara vara att ta fram den och i med sanden. Men så enkelt är det kanske inte, får se var vi ska lägga den.
 
 
Igår träffade vi Wilmas kompis med mamma och gick en sväng runt Edvinsstigen. Förstås hälsade vi på tomten och bocken också.
 
 
Valborgsmässoafton. En dag som vi inte brukar fira på något speciellt sätt. Inte detta år heller. Jag ska jobba ikväll. Hade tänkt vila, och blogga medan Wilma sover, före jag far till jobbet. Wilma sov 35 minuter, så det gick inte som jag tänkt. Hann knappt duscha innan hon skulle in igen. Fick gå ut halvnaken efter henne ☺. Jag fick åtminstone skriva några rader medan hon såg på tv och sparkade mig på armen, hehe.
 
 
I år blev det en Musse ballong. 
 
Ha en fin Valborg och första maj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0