Dagsvila och leka i lekstuga

Jag jobbade i princip hela påsken, var bara ledig på lördag. Bra med söndagspengar, hehe. Nåja, vi hade ju ändå inga speciella påskplaner i år ändå. Har nu varit ledig sedan onsdag morgon och ska på jobb först på måndag.
 
 
Här hemma kämpar vi med dagssömnen. Ja inte jag (fast nog jag vill ta mig en tupplur ibland), utan Wilma. I förrgår vägrade hon att sova middag, fastän jag gick i 45 minuter med vagnen, hon ropade. Så blev helt enkelt ingen vila och en flicka som var trött hela kvällen. Igår gick det bra, hon somnade i vagnen och sov två timmar tills jag väckte upp henne. Idag samma ropande igen. Vi gick 45 minuter, men hon somnade inte. Testade med sängen där uppe, ville inte dit. Testade vår säng, där busade hon bara. Då kom jag på den geniala idén att fara ut och köra. Så vi hoppade i bilen och åkte iväg. Efter 20 minuter och lite ropande somnade hon. Körde i 1 timme och 20 minuter så hon fick sova 1 timme. Hon vaknade då jag stannade bilen på gården. Bra så, 1 timme är bättre än ingenting. Så får nog återgå till det om hon inte vill somna i vagnen. Det är ju bara det att jag inte är så bra bilförare med en som ropar i baksätet, men då hon väl somnar är det ju bara avkoppling för mig som tycker om att köra. 
 
 
Här om dagen åkte vi och hämtade en ny överraskningspåse från Vestis. Passade sedan på att fara till mommo och moffa och leka i min lekstuga. Nu skulle det gärna få stå en ny lekstuga här hemma på gården, Wilma trivs så bra med att leka i lekstuga. Men ännu får vi vänta en tid tills man kan börja med grunden till en ny lekstuga (och riva ner den mögliga). 
 
 
Nu är det helg igen. Åker säkert till Lillö en sväng nån dag, annars har vi inga planer. Hoppas på varmare väder, vill inte ha mera snö. Gärna skulle det få sluta blåsa/storma där ute också. Men man kan ju inte önska för mycket. Nu blir det nog ett glas vin och popcorn fredagen till ära.
 
Hoppas ni får en bra helg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0