Pulkapremiär och lite julpynt

Wilmas höstblåsor har äntligen börjat försvinna. Hon är sig själv igen. Som tur var det bara två nätter som hon sov sämre. Nu då vi haft en del snö på marken (som nu nästan försvunnit), så har Wilma fått ta sin första tur i pulka. Tyvärr var jag på jobb den dagen så fick ej vara med, men vi tog oss en pulkatur en annan dag också. Så värst länge hade hon inte tålamod att sitta där, men en liten stund i alla fall. 
 
 
Vad har vi gjort annars då? Jag säljer ännu denna vecka på Comboliina, på söndag ska jag tömma bordet. Har gått lite trögt, men de senaste dagarna har jag sålt ganska bra. Jag har också haft fullt upp med att läsa på tent. Jo ni läste rätt, TENT. PROV. Ja usch då. Var längesedan jag har varit tvungen att läsa till något prov. Nu måste vi alla på jobbet genomgå en läkemedelsrelaterad tent i tre delar. En del bestod av läkemedelsräkning. På onsdagen var jag och skrev provet. jag klarade två delar av tre, inte läkemedeklsräkningen. Det gick som jag trodde, men är nöjd ändå. 
 
 
Vi har också varit till stan en sväng på tu man hand. Ja, jag och Johnny alltså. Johnny skulle hämta sin bil som varit på service och jag skulle köpa kläder av en som bodde i stan, så då passade vi på att äta lite gott på Espresso House. Dyrt men gott. 
 
Så här ser kvällarna oftast ut hos oss. Wilma sitter i soffan och äter kvällsmål och ser på Pippi på tv. Det går lättast så. Alla är nöjda. På bilden ser det till och med städat ut, så brukar det inte vara. Oftast ligger det saker över hela golvet och bordet.
 
 
Några julgardiner har också kommit upp och Johnny har börjat snickra julklappar i föjset. Snart är det julöppning, inte denna helg men nästa, det ser vi framemot. Denna helg jobbar jag dubbelnatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0