Bästa loppisfyndet på länge

För några dagar sedan köpte jag Pippis häst och apa på fb-loppis. Ganska småa figurer i plast. Måste googla och se om det fanns fler figurer i samma serie. Jo, det fanns det. Ett Pippi dockhus också. Hade aldrig tidigare sett ett sådant hus till salu någonstans. Dagen efter var jag in via Combo. Jag blev minst sagt förvånad, och glad, då jag mitt i allt stod framför just ett sådant Pippi hus! 7€ stod det på prislappen. Alltså va? Kunde knappt tro mina ögon. Ena dörren satt dock inte fast, och nog såg man att det var använt. Men vad gjorde det. Det är ju till för att användas. 


Nu har Johnny "renoverat" huset lite, så nu är det nästan som nytt. Vet dock inte när Wilma ska få det. Inte ännu. Vissa av delarna som hör till är ganska småa, som t.ex. Pippis apa. Därför rekommenderas det inte till barn under 3 år. Får gå på jakt efter fler figurer till huset, samt möbler. Tror dock nog att hon får det före 3-års dagen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0