En ORM! Eller rättare sagt två

Förr en kväll hittade Johnny en död orm bakom uthuset då han klippte gräset. Usch då! Men tur att den var död. Undrar vem som dödat den. Kanske något djur. Eller så hade han kört på den med gräsklipparen.
 
 
Idag satte jag mig ner i solstolen här mitt på gården bredvid odlingslådorna medan Wilma sov i vagnen. Läste en stund. Skulle sedan stiga upp och gå in och koka lite mat. Tog upp telefon från marken och skulle sedan ta upp solglasögonen som låg där bredvid. Då fick jag syn på den. EN ORM! Inte alls långt ifrån solglasögonen. Skulle den ha varit snabb så skulle jag nog ha blivit biten. USCH och FY! Som tur hade jag en spade nära till hands.
 
 
Om du tittar noga till höger om solstolen kan du se den. En liten liten orm. Tänk, i 10 år har vi haft huset, men inte sett en endaste orm förrän nu, hoppas vi ej ser fler. Resten av dagen har jag gått omkring med gummistövlar och stampat överallt, dock inte inomhus. Kommer säkert att drömma mardrömmar om den i natt. Usch då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0