Vårvinter på Lillö

Igår blev det äntligen en tur till Lillö. Som jag har väntat hela vintern! Är ju ett halvår sedan vi var dit senast. Vet inte om det någonsin gått så lång tid mellan besöken dit. Jag skulle förstås ha kunnat stanna kvar hur länge som helst, men jag tror inte vi alla skulle ha varit överens om den saken, hehe. Solen sken men vinden var kall. Vi hade med oss kaffe samt kokosbollar. Wilma hade också lite mat med sig. Solen tog verkligen på ögonen så nu måste vi nog skaffa ett par solglasögon åt Wilma. Hon kunde ju nästan inte titta någonstans då det var så ljust överallt. 
 
 
Då det stormade som mest här i vinter så blåste det ner en del träd. Var lite annorlunda nu då många träd var nere.
 
 
Nu hoppas jag att det inte tar så länge innan vi åker dit igen. Jag skulle ju gärna vara där mest hela tiden. Men just nu skulle det nog bli lite jobbigt att klara sig utan mikro. Förstås går det ju att värma Wilmas mat i vattenbad också, men det skulle nog ta för länge för den lilla damen. Hon har lika mycket tålamod som sin mamma, alltså inte så mycket, hehe. Vi får se hur det är om någon månad. Just nu äter hon bara purémat som jag lagat själv. Ingen köpis mat duger, endast fruktpurér. Bara det blir lite varmare ska vi nog sova där, men först måste vi köpa en madrass till Wilmas resesäng. Nu får sommaren komma snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0