Svansång

Den här veckan har vi fått njuta av svansång på våra promenader. En dag hade jag med kameran, men tyvärr inte det större objektivet så fick inga bra närbilder. Där fanns i alla fall ca. 50 svanar just då. Imorse då jag öppnade dörren och släppte ut en kissekatt så hörde jag också svansången på avstånd. Ett säkert vårtecken.
 
 
Idag blev det gymmet som vanligt. Efteråt åkte jag till Röda Korsets loppis med fyra stora plastpåsar med diverse saker. Skönt att slippa dem ur skrubben! Sen gick jag in till Comboliina där jag har ett loppisbord från och med igår. Där var det råddigt! Så tog en stund att reda upp bland alla kläder. Borde nog ha babykläderna i olika lådor och inte bara på hyllorna, blir så fort råddigt, men har inga passliga lådor så får vara så där den här gången. 
 
Imorgon åker vi troligen iväg till Seinäjoki på en loppisrunda. Får se hur det går med både matning och sovstund, men nog ska det väl gå bra. Vi är så inrutade i våra rutiner så är bra att göra lite annat emellanåt.
 
Hoppas ni får en bra helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0