Sommaren då den är som bäst

Det har varit en bra vecka, med riktigt sommarväder. Även fast det skulle räcka med 22-23 grader för att jag ska vara nöjd. 30 grader är att ta i. Nåja nu blir det svalare väder. Denna vecka har vi varit mest på Lillö. Sov där natten mellan söndag och måndag och sedan från onsdag fram till fredag. Men också igår och idag har vi hunnit vara på Lillö. 
 
 
Wilma fick plaska i baljan vid stranden, flera gånger. Resten av tiden har hon mest suttit och lekt i sanden vid stranden. Jag har simmat flera gånger per dag. Riktigt skönt med ett avsvalkande dopp i hettan. Till och med Johnny tog sig ett dopp, för första gången på Lillö! Tänk att det skulle ta 18 somrar innan han vågade sig i, hehe. En gran bakom "tuppen" som blåst ner sågade Johnny till ved och på flaggstångens plats ser det nu ut så här.
 
 
I torsdags blev det kvällsmat på Bernys. Wilma fick smaka två franskisar och det tyckte hon var gott!
 
 
Någon promenad efter Lillövägen blev det också.
 
 
På fredag förmiddag åkte vi hem då jag skulle jobba resten av dagen. På lördagen åkte vi till Lillö igen över dagen. Vi tog oss en båttur via Replot hamn och Replotbron. Inte ofta det blåser ljumma vindar till sjöss. 
 
 
Idag blev det först loppisrace i Smedsby. Fyndade bl.a. ett par vinterskor åt Wilma. Kavat storlek 22. För bara 2 euro! Verkligen ett fynd. Får se sedan om de passar då vintern är här. Sedan blev det några timmar på Lillö på kvällen. Det var lågt vatten så Johnny satte en bilmatta på en sten i vattnet vid båten samt grävde runt lite i leran och kollade hur stora andra stenar var. Nu stod båten på botten, så någon båttur blev det inte idag. Wilma och jag lekte i sanden.
 
 
Nu är det slut på semesterdagar, ja i alla fall för Johnny. Jag och Wilma är ju hemma. Jag hoppar ju bara in och jobbar då och då. Ska jobba nästa söndag, men sedan har jag inte inplanerat några jobbdagar framöver, ännu åtminstone. 
 
Imorgon ska min bil till verkstan, får se hur länge det tar innan den är fixad. Borde egentligen sälja bort den direkt den är fixad så inget annat går sönder, men får väl nog vänta någon månad till innan jag köper en annan bil. På torsdag får jag och Wilma besök av Wilmas kompis och mamma. Nästa helg blir det kalas och jobb.
 
Idag då vi var till Lillö skulle jag gärna ha stannat kvar över natten, men det gick ju inte. Får se om jag och Wilma kan vara på Lillö fastän Johnny åker på jobb någon annan dag, någon annan vecka. Är ju lite enklare om man har två bilar i skick. Borde också boka tid till sockerbelastning. Ett år efter förlossningen. Har ännu inte tagit mig tid att boka. Vill ju helst inte åka. Men måste väl. Jag som är som ett monster om jag inte får frukost direkt jag vaknar ser inte framemot 12 timmars fasta och sedan 2 timmar vid hälsocentralen utan frukost. Nåja, bokar ingen tid före jag vet när jag har en bil. 
 
Juli börjar gå mot sitt slut. Lite ledsamt egentligen. Känns som om sommaren snart är slut före den ens börjat. Men så är det ju alltid. Njuter ändå av att vara ledig. Förra sommaren var jag ju också ledig, men det räknas inte. Kunde inte njuta på samma sätt då. 
 
Nu ser vi framemot en ny vecka med lite svalare väder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0