Solig söndag på Lillö

Det riktigt varma sommarvädret lyser med sin frånvaro. Då vi åkte till Lillö igår visade termometern 14 grader då vi kom fram. Dessutom blåste det ganska hårt. Som tur blåste det inte rakt upp och solen tittade fram så till sist blev det ändå riktigt varmt på stranden på Lillö. Vi började med att laga lite mat. Sedan trimmade jag gräs medan Johnny och Wilma lekte där ute. Tog fram lite sandleksaker. Wilma lekte i sanden på en filt för första gången.
 
 
Wilmas moffa kom också ut en sväng. Det blev kaffe och sedan bastu innan han åkte hem igen. Jag och Wilma tog oss en kort promenad. Det tog inte länge innan hon sov. Då jag skulle gå på "tuppen" hörde jag hur det prasslade i riset bredvid stigen. Ni kan ju gissa vad det var, en ORM! Den for snabbt ner i ett hål, men sen då jag gick tillbaka var den framme igen. Gick efter Johnny som fick gå dit med en spade, ormen smet dock skadad ner i hålet igen. 
 
 
Sedan tog jag mig en simtur innan bastun. Det var inte så varmt, men simmade en bit ändå. Sedan badade vi bastu alla tre. Klockan var 19.30 då vi åkte hem igen. Det blev en heldag på Lillö, en riktigt bra sådan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0