Körförbud

Dagen kunde ha börjat bättre. Åkte till besiktningen med min bil. Satte mig ner och läste dagens Vasabladet under tiden besiktningsmannen kollade bilen. Hade på känn att den skulle bli underkänd för ABS lampan började lysa igår då jag körde till Oravais. Lampan slocknade dock då jag startade om bilen. Efter ca 20 minuter kom domen, KÖRFÖRBUD. Suck! 😬 Bromsen hade gått i bottnen, läckage på något bromsrör. Dessutom var det någon styrstagsled som måste bytas. Fick också några mindre reparationsuppmaningar, det var några lampor som ej fungerade. Fick snällt gå ut och sitta i den kokheta bilen och vänta på Johnny. Verkstan som vi brukar föra bilen till då något behöver repareras öppnar efter semestern först på måndag. Får hoppas bilen står kvar vid besiktningsstation då så bärgningsbilen får köra den till verkstan. Började inte bärga hem den och sen hemifrån till verkstan på måndag. Får se om jag ändå måste köpa en "ny" bil före oktober. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0