Julfiilis 2019 och lucia

På torsdag kväll åkte vi till stan och besökte årets Julfiilis marknad. Wilmas fammo var också med. Vädret var lite regnigt, men det gjorde inte så mycket. Tyvärr hittade vi ingen dörr där vi slapp in med vagnen i år heller, så en av oss fick stanna ute med vagnen medan de andra gick in. De flesta av försäljarna var inomhus. Fint pyntat, men skulle gärna se mera traditionellt julmarknadspynt. Fanns egentligen ganska lite julrelaterade saker till salu. Jag köpte bara varsin glögg då jag behövde något varmt för min hals. Någon röst har jag ju inte haft denna vecka och har inte ännu heller. Lucia sjöng också några sånger denna kväll.
 
 
Ett plus för årets marknad var att det fanns djur att se på. Säkerligen besöker vi marknaden nästa år igen om den ordnas. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0