Vagnpromenader och mumindagenmugg

Det blev några vagnpromenader på annorlunda ställen förra veckan. Blir ju lätt lite tråkigt med den samma vägen här hemma. Därför har jag också bytt rutt här hemma, hehe. Nu går vi ofta upp till Orisor då vi går på promenad här hemma. På torsdagen åkte jag och Wilma till Västervik till Wilmas mommo och moffa. Då blev det en promenad där. Konstaterade att en cykelväg inte fanns där den "brukar vara" eller där den fanns för 15-20 år sedan, nu var den flyttad lite åt ett annat håll. Alltid lär man sig något nytt, hehe. Intressant promenad i alla fall.
 
 
På fredagen hade jag nästan tänkt åka på jumppa och ta med Wilma, men ångrade mig. Skulle nog inte ha fått jumppa ifred, hehe. Eller svårt att veta före man testat, men då jag far till gymmet vill jag ju få något gjort, koncentrera mig på det jag gör. Istället blev det en tur till Comboliina. Sedan lunchade vi på Abc. Efter maten tog vi en promenad till Skogsberget. Aldrig gått där förut. Promenerade förbi gymmet och sedan efter några cykelvägar. Det tog inte länge innan hon sov. Satte mig ner i en lekpark en stund också för en Facebook paus. Det kom några regndroppar, men som tur inget mera.
 
 
Gick sedan vidare till Gw gallerian och Iittala Store. Det var ju mumindagen, så köpte två mumindagen muggar. Som tur var det ingen hysteri som med muggen ifjol. Nu visste jag inte ens om att det skulle komma en mugg före jag såg det på nätet. Hann nästan handla klart på Citymarket då Wilma vaknade igen. Riktigt passligt. 
 
 
En mugg till mig och en åt Wilma ❤.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0