Sädesfält och blommor

Ny vecka igen. Sädesfälten är som vackrast just nu. Snart kommer det bli svårt att få Wilma att somna då hon säkert vill se på alla tröskor som åker omkring ☺.
 
 
Det har inte blivit så många vagnpromenader här hemma under juli månad, ja inte varje dag i alla fall. Nu då vardagen är här igen blir det desto fler. 
 
 
Bären mognar i skogen. Försökte hitta några hallon bakom uthuset i förrgår, men det blev inte många i burken. De hade antingen torkat eller ruttnat bort. En burk med blåbär plockade jag en kväll på Lillö. Borde plocka mera någon dag. En tur upp till skogs här hemma skulle jag också vilja hinna med. Det är ju dock lite knepigt med en ettåring ☺. 
 
I år blev det inga solrosor utan en blomsteräng på åkrarna. Tyvärr kom ju värsta skyfallet då vi just fått ut fröna, så en hel del frön spolades bort. Torrt har det ju sedan varit. Men just nu blommar det i lila och lite blått.
 
 
Den här veckan är full av program. Roligt tycker jag. Ikväll blir det träff med alla arbetskompisar hemma hos en som gått i pension för en tid sedan och på torsdag är det Konstens natt i stan. Egentligen finns det inte så mycket att se i stan då, men som den traditonsmänniska jag är så är det ett "måste" att åka in till stan då evenemanget ordnas. Har nog bara missat det ett år de senaste 10-15 åren (vad jag kan minnas). 
 
Kommande helg blir det Lillö, 1700-tals marknad i Storkyro och loppisrace i Kvevlax. Det blir nog en bra vecka det här. Får hoppas regnet håller sig borta. Eller nja, det borde nog komma lite regn och fylla vattentunnorna. Så hoppas på regn någon natt istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0