En påsk kyckling och påsklördag

Jag hade inte haft några planer på att "gå påskhäxa" i år. Men Johnny hade köpt en kycklingdräkt åt Wilma och han hade förstås kängurudräkten från förut, så jag blev inte förvånad då han föreslog att vi skulle åka på en häxrunda på lördags förmiddagen. Jag knöt en duk runt huvudet, lite måste jag väl klä ut mig också, hehe. Vi åkte via Wilmas fammo och faffa och några andra ställen. Nästa år blir det säkert fler ställen. Wilmas sovtid kom emot så det var en trött "kyckling" som somnade snabbt efter allt "häxande". 
 
 
På kvällen ordnades det traditionell påskbrasa i byn. I år var det dock förbjudet att göra upp eld, så någon brasa tändes tyvärr inte. Jag som skulle ha velat se hur Wilma skulle ha reagerat på brasan. Nåja, det kommer nya brasor. Ändå samlades en hel den människor från byn och man kunde förstås köpa korv och kaffe med dopp. Lotteri blev det förstås också. Vi promenerade till Marthagården. Det blev premiärtur för Wilma i stittdelen. Det gick bra!
 
 
Detta år blev jag ombedd att hjälpa till med lotteridragningen. Tänkte nog först att får se hur det går om Wilma är på sådant humör att hon bara vill sitta i min famn, men det gick bra. Hon hade fullt upp med annat. Hon satt mest och såg ut på alla bilar och människor. Detta år vann vi inte så mycket. Wilma vann godis och pappa vann godis och ett halsband. Några påskhäxor fick vi inte besök av detta år (förutom en inbjuden häxa), så jag hade med resterande påskägg till lotteriet, skönt att bli av med dem och inte tvingas äta upp över 20 stycken påskägg själva. 
 
 
Det blev en riktigt lyckad dag. Wilma var nog lite för uppspelt för att gå och sova tidigt, så klockan var först 23.30 då den lilla damen somnade. Då var vi föräldrar också trötta (efter att ha försökt få henne att sova i 1,5h) så vi gick och sova strax där efter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0