En vanlig måndag hemma hos oss

I förrgår tänkte jag att jag skulle dokumentera hur vår dag såg ut. Så det gjorde jag. Det blev dock lite enformigt och mot kvällen glömde jag att ta fram kameran, men så här såg vår dag ut. En helt vanlig dag här hemma just nu.
 
Vi vaknade vid kring sjutiden på morgonen. Wilma hade då sovit sedan 23 på kvällen, inte vaknat en enda gång under natten. En vanlig natt med andra ord. Steg upp, bytte blöja och satte oss i soffan där hon fick lite mat. Ammar alltid först och sedan får hon ersättning. Sedan blev det morgonmys i sängen. Ofta tar jag henne i vår säng efter att hon ätit sitt morgonmål. Där ammar jag henne tills hon somnar igen. Vanligtvis somnar hon ganska snabbt. Sedan somnar jag också. 
 
Bilden jag tog på henne blev så mörk och suddig, men ungefär så här såg det ut. Bilden är dock från en annan dag.
 
 
Efter någon timme steg vi upp och då blev det ännu en matpaus. Efter maten såg vi på Paradise Hotel en stund. Ja vi brukar varva det programmet med Unga föräldrar och lite barnsånger på Youtube. 
 
 
Sedan gymmade vi en stund.
 
 
Sedan tränade vi nacken.
 
 
Efter träningen var det dags för en middagsvila. Testade att lägga henne i liggdelen. Hon har ju vägrat hittills. Gick ganska bra, hon sov halva vägen och tittade upp då vi gick tillbaka. Sammanlagt blev det alltså bara 25 minuters vila, men bättre än ingenting. 
 
 
Sedan var det dags för mera mat och bus. Jag hann plocka i nån tvättmaskin.
 
 
Sedan var det dags för ett nytt viloförsök. Denna gång ammade jag henne i soffan. Gick försiktigt till sängen och la ner henne där. Det lyckades inte. Där låg hon sedan och var hur pigg som helst.
 
 
Det blir alltså inte mycket vila här om dagarna. Lyckas oftast inte om vi inte åker bil eller går på en promenad. Denna dag tog vi ännu en till promenad lite senare. Då sov hon 20 minuter, sedan var det färdigt. Ibland har man turen att hon sover vidare då vi varit på en promenad, men det händer egentligen ganska sällan. Får vara glad att hon sover om nätterna åtminstone. Men det är inte roligt med en övertrött dam om kvällarna. 
 
Där emellan blev det lite blöjbyten. De sker oftast på köksbordet. Ibland går vi nog upp till skötbordet också, måste ju använda det då vi nu en gång köpt ett. Men oftast blir det nog köksbordet som är närmast.
 
 
Denna kväll fick hon besök av sin farmor och farfar. Hon "berättade" för dem vad hon gjort den dagen. Hon har börjat "prata" eller jollra allt mera. Är riktigt roligt att föra ett samtal med henne då man märker att hon svarar. Ännu roligare skulle det vara om man förstod vad hon sa, men får nog vänta ett tag på den dagen.
 
Lite senare blev det mera mat och en stund framför tv:n. 22.45 somnade den lilla damen ♥.
 
Så det var den dagen det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0