En bra helg

Det har varit en bra helg, med sommarvärme till och med. I lördags blev det träff med Sofia och Malena. Konstigt nog kom kameran inte fram en enda gång, hade visst inte tid med sånt. Vi började med att besöka älvtorget i Skatila. Där var det fullt med folk. Vi köpte med oss några grisar och tog en fikapaus. Sedan åkte vi på gårdsloppis till Vapenbrödrabyn. Vi besökte inte så många gårdar, bara några få samt parken med många försäljare. Hade ju lite bråttom hem då Johnny skötte. Åkte via Kotipizza och beställde pizzor som vi sedan tog med hem till oss. Wilma sov då vi kom hem, eller hon vaknade precis då vi kom. Det hade tydligen gått bra fastän jag varit borta några timmar. Det var ju bra! Jag hade dock fått sån hemsk huvudvärk då jag spänt mig så och varit nervös för att hon bara skulle ha ropat hela tiden, men som tur hade ju allt gått bra. Sedan pratade vi av oss i några timmar samt åt upp grisarna som vi köpt. Till sist blev det dags att säga hej då för den här gången. Nästa gång vi ses är det nästan jul. Tack för en rolig dag! På kvällen blev det en sväng till Stenhaga. Hittade ett par perfekta jeans på Citymarket av alla ställen! 
 
(Bilder från en annan dag då vi var ute och gick)
 
Idag passade vi på och for på gratis kaffe och tårta till Rinta Jouppi. Någon ny bil köpte vi dock inte, fastän jag nog skulle behöva en ny. Rea fyndade också en del på Hong Kong. En snabb runda på Comboliina hann vi med innan Wilma blev hungrig. Sedan blev det mat och blöjbyte i bilen innan vi åkte hem igen. Hittade en omlottbody och en fin stickad klänning på loppis åt Wilma. Ikväll har Johnny kört ut en hel del jord på gräsmattorna. Så nu ska det sås gräs för vem vet hur månte gången här på gården. Försöker att jämna ut gräsmattorna så de inte ska vara så många gropar överallt. Jag och Wilma tog oss en hurtig kvällspromenad på rekordtid, var riktigt svettig då jag kom in. Kan konstatera att det går betydligt snabbare att gå med lite bra musik i öronen, roligare var det också.
 
Nu är vi redo för en ny vecka med en hel del inplanerade saker, men bra så. Kan ju inte sitta här hemma varje dag, hehe. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lmn

Ligger hon int i vagnen nå? 🤔

Svar: Nej nej. Liggdelen gillas inte. Börjar ropa direkt o ropar hela vägen då man testar att gå en sväng. Borde säkert öva mera, men vem vill höra på onödigt ropas ☺. Så länge hon ryms i babyskyddet är det bra, hur vi gör sen vet jag inte 😁.
Caroline

2018-09-09 @ 23:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0