Vardagen den rullar på

Ja vad har hänt på senaste tiden? Vardagen rullar på. Det blir en till två och ibland till och med tre promenader om dagen. Känns som om vi gör samma saker hela tiden, och det stämmer väl. Måste ju få vardagen att fungera kring "mat och sovklockan". Har testat att lägga Wilma och sova på dagen då hon varit uppe två till tre timmar. Ibland sover hon bara 10-20 minuter, ibland nästan 3 timmar. Sedan beror det ju lite på när hon vaknar på morgonen hur dagen blir. Just nu går hon och sova mellan 21 och 22.15. Sedan är vi oftast uppe 4, 5 eller 6 tiden och äter. Ibland sover hon till 7 eller 8 utan matpaus på natten/morgonen. Stiger vi upp tidigare så går vi nog och sova igen och stiger upp en 8-9 tiden. Sedan är det ju matdags för henne var tredje-fjärde timme (dock ej nattetid), lite beroende på hur hon sover. De nätter hon sover länge känns det nästan stressigt att få i henne den mat hon behöver under dagen, men nog får hon säkert i sig det hon behöver, om inte mer. Amningen fortsätter vi nog med, men hon vill oftast inte sutta mera än 5-10 minuter, så det blir nog mindre och mindre. Hon har inte tålamod att sutta och såklart börjar det ju komma mindre då hon suttar mindre. Pumpar nog någon gång nästan varenda dag, men det är så tungt för axlarna så ibland orkar jag inte. Snart får vi börja ge smakportioner, det ska bli spännande!
 
 
I torsdags fick jag hjälp av Johnnys mamma med lite fönster tvätt, tusen tack för det! Nu är de värsta fönstren tvättade. De som det fanns mest flug skit på alltså. Skönt att slippa alla döda flugor som fanns mellan fönstren också. I fredags åkte jag på fredags jumppa, skönt med annan motion än promenader. 
 
 
En dag testade vi Bumbo stolen, någon minut trivdes hon i den.
 
 
Nu i helgen har vi egentligen inte gjort så mycket. Mest varit hemma. Promenerat en hel del. Var på besök till Målarbackan igår där det bjöds på "kamsor", men jag nöjde mig med förrättssoppan, hehe.
 
 
Idag har jag fyndat en hel del på Facebook loppis. Det ska bli julklappar. En julklapp är åt Johnny, så någon överraskning blir det ju inte då han var med då jag köpte den. Men en perfekt julklapp var det i alla fall, glas till Disney servisen. Bilder på vad jag köpte får ni se efter jul. Idag hade vi också mamma och pappa på kaffefrömand. Just nu försöker vi få "lill busen" att somna utan att sutta. Det ser inte ut att gå så bra. Hon ligger i sin säng och "talar högt", men ropar gör hon inte, bara gnäller. Förresten, nu har hon ju varit tyst i säkert 20 minuter medan jag knåpat ihop det här inlägget, kanske det lyckades. Jag tror faktiskt hon somnade helt av sig själv i egen säng ♥.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0